×


Неділя 30-та після П’ятидесятниці, день пам’яті преподобного Серафима Саровського

15 січня,в неділю 30-ту після П’ятидесятниці, перед Богоявленням, день пам’яті преподобного отця нашого Серафима Саровськогоз благословення Блаженнішого Митрополита Онуфрія архієпископ Білогородський Николайзвершив Божественну літургію у соборному храмі Свято-Пантелеймонівського жіночого монастиря в Феофанії.

По завершенні богослужінняархієпископ Николайпривітав владику Серафима з Днем ангела.

БІЛЬШЕ ФОТО>>>

 

 

Свято Обрізання Господнього, день памяті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійскої

14 січня, в день свята Обрізання Господнього і памяті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійскої,  архієпископ Білогородський Николай звершив Божественну літургію у Свято-Архангело-Михайлівському храмі с. Білогородка. Владиці співслужили клірики храму.

По закінченні богослужіння владика звершив молебен на початок нового року.
Свято Обрізання нагадує історичну подію, що сталася на восьмий день після народження Іісуса, згідно із законом Мойсея.Чому цьому факту приділяється особлива увага?

По-перше, таким чином ще раз наголошується, що Бог став справжньою людиною, чоловіком по плоті, а не примарою чи безплотним духом, як вчили єретики. По-друге, обрізання для юдеїв було знаком приналежності до богообраного народу. Тому Пресвята Діва Марія та Іосиф Обручник принесли немовля до храму, як того вимагав закон. Отже, щоб визволити підзаконних, Сам законоположник Господь стає поруч із підзаконними. Бо Христос прийшов не зруйнувати Закон, а виконати його. По-третє, обрізання було прообразом Хрещення, даного людям з пришестям Сина Божого.

За християнських часів обрізання тілесне замінило вже обрізання духовне. Про це свідчить апостол Павел, коли говорить, що у Христі ми «обрізані нерукотворним обрізанням, стягненням гріховного тіла плоті, обрізанням Христовим» (Кол. 2, 11). Новозавітне обрізання — хрещення, повинно бути обрізанням наших гріхів і вад. Воно є обрізанням духовним, результатом якого є живе і безперестанне спілкування з Богом.

Різдво Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа

У день свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, архієпископ Білогородський Николай очолив святкові Різдвяні богослужіння у нашому храмі.

При всьому значенні і винятковості свята Різдва Христового, відзначати його у Християнській Церкві почали не відразу. Сама подія Різдва Христового - Боговтілення - шанувалося усіма християнами завжди, але чин свята, як і його дата, вироблялися поступово. Спочатку Різдво Христове не святкувалося окремо взагалі, а потім його святкування почали звершувати в один день із Хрещенням Господнім (нині відзначається у Православній Церкві 6 січня за старим і 19 січня за новим стилем).

6 січня ввечерінапередосвята владика Николай у співслужінні настоятеля храму протоієрея Вячеслава Лазорика, протоієрея Анатолія Кузьміча та протодиякона Вадима Бурдейного очолив велике повечір'я та утреню.

У сам день свята Божественну літургію святителя Іоанна Златоуста очолив архієпископНиколай.

Його Високопреосвященству співслужили настоятель храму протоієрей Вячеслав Лазорик, протоієрея Анатолія Кузьміча та протодиякон Вадим Бурдейний.

Цього дня з благословення владики дитячий та дорослий хор нашого храму співаючи колядки вітав жителів села зі святом Різдва Христового.

Вперше відокремлене було свято Різдва Христового від Хрещення в Римській Церкві у першій половині IV століття, за переказами - за часів правління папи Юлія. В одному римському календарі, складеному не пізніше 354 року, під датою 25 грудня вже позначено: День Народження Христа у Віфлеємі.

БІЛЬШЕ ФОТО>>>

 

 

Богоявлення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа

Про подію Богоявлення у III столітті говорять у богослужіннях святий Іпполит Римський (+ к. 235) і святий Григорій, Неокесарійський Чудотворець (+ 270), а в IV ст. в дні цього празника святий Григорій Богослов, святий Йоан Золотоустий, святий Григорій Ниський, святий Августин та інші Отці Церкви.

19 січня, в день свята архієпископ Білогородський Николай звершив Божественну літургію у Свято-Михайлівському храмі с. Білогородка. Владиці співслужили клірики храму.

Після заамвонної молитви владика звершив чин великого освячення води.

Від найдавніших часів Церква вказує на освячену Йорданську воду як на велику святиню та описує їй чудодійну силу для душі і тіла. У проповіді на свято богоявлення св. Іван Золотоустий пише: «У цей празник опівночі всі, зачерпнувши води, приносять її додому та зберігають увесь рік… І діється дивне явище: та вода у своїй істоті не псується від довготи часу…»

ФОТО>>>

Цогож дня за багаторічною традицією, освячення води було звершено й у місцевому водоймищі, після чого владика окропив усіх присутніх святою водою та благословив бажаючих на купання.

ФОТО>>>

Напередодні ввечері владика Николай звершив велике повечір’я та утреню.

Велике або Йорданське Водосвяття відбувається два рази в році: в навечір’я і в день празника Богоявлення. Історики вважають, що перші подібні чини були пов’язані з хрещенням оглашених. У першому тисячолітті в практиці Східної Церкви було тільки одне Йорданське Водосвяття, а саме в Навечір’я празника. Про це говорять Типікони і старовинні бібліотеки Єрусалима та Константинополя. А від ХІ століття приходить звичай освячення води два рази.

Типік руського Андріївського Скиту на Афоні з ХV століття говорить про два освячення – напередодні і в день свята. Пояснено практику тим, що в Навечір’я водосвяття вважається символом колишнього хрещення оглашених, а водосвяття в день свята уже відбувається в пам’ять про Христове хрещення в ріці Йордані.

Навечір’я Богоявлення, Божественна літургія та чин великого освячення води

18 січня,у Навечір’я Богоявлення настоятель нашого храму протоієрей В'ячеслав Лазорик у співслужінні протоієрей Анатолія Кузьміча та протодиякона Вадима Бурдейного звершив Божественну літургію святителя Василія Великого та чин великого освячення води.

Наприкінці богослужіння отець настоятель привітав паству з Навечір’ям Богоявлення.

Свято Богоявлення у перші віки християнства вважалося збірним, бо стосувався кількох подій із життя Ісуса Христа, які свідчили про Його божественність, а саме: його Різдва, поклону мудреців, Хрещення, чуда в Кані Галилейській і чудесного помноження хліба. Тому й сьогоднішню назву свята «Богоявлення», як стверджує у книзі «Пізнай свій обряд» о. Юліан Катрій, треба розуміти у множині, бо вона означає празник святих Богоявлінь.

Разом з празником Пасхи та Зіслання Святого Духа, празник Богоявлення належить у Східній Церкві до найдавніших. Його почали святкувати в кінці II або на початку III ст. Про нього згадує у своїх творах святий Климент Олександрійський (+ 215). В Апостольських постановах, творі IV століття, про цей празник сказано: «Нехай празнують празник Богоявлення, бо того дня явилося Христове божество, про яке свідчить Отець при хрещенні і Святий Дух у виді голубині, вказуючи на Христа». Про подію Богоявлення у III столітті говорять у богослуженнях святий Іпполит Римський (+ к. 235) і святий Григорій, Неокесарійський Чудотворець (+ 270), а в IV ст. в дні цього празника святий Григорій Богослов, святий Йоан Золотоустий, святий Григорій Ниський, святий Августин та інші Отці Церкви мали гарні духовні науки.

БІЛЬШЕ ФОТО>>>

Присяга студентів Інституту спеціального зв'язку та захисту інформації НТУУ "КПІ"

16 cічня, на запрошення начальника Інституту спеціального зв'язку та захисту інформації НТУУ "КПІ" архієпископ Білогородський Николай взяв участь в урочистих заходах з нагоди складання присяги студентами-першокурсниками Інституту.

Урочистий ритуал пройшов на площі Знань НТУУ “КПІ” В урочистостях взяли участь керівники Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Київської політехніки, представники Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки, Управління державної охорони України, ветерани Інституту та військ урядового зв’язку, батьки та близькі родичі особового складу Інституту та інші гості.

В цей святковий день 114 курсантів другого курсу ІСЗЗІ НТУУ “КПІ” присягнули на відданість Українському народові.

Архієпископ Николай закликав студентів з високою відповідальністю виконувати свій обов’язок та окропив їх святою водою.

Начальник Інституту генерал-майор Держспецзв’язку Піскун Сергій Жанович подякував владиці Николаю за постійну увагу та духовну опіку особового складу та курсантів Інституту.

 

 

Архієпископ Білогородський Николай протягом шести років постійно приймає участь в урочистих заходах з нагоди складання присяги та випуску молодих офіцерів Інституту спеціального зв'язку та захисту інформації НТУУ "КПІ".

За особливу увагу до особового складу та курсантів нагороджений пам’ятним нагрудним знаком інституту.

День пам’яті преподобного Воніфатія Київського

9 січня,в день пам'яті преподобного Воніфатія Київського, з благословення Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія  архієпископ Білогородський Николай співслужив митрополиту Бориспільському і Броварському Антонію за Божественною літургією в соборному храмі Свято-Пантелеїмонівського жіночого монастиря у Феофанії.

Його Високопреосвященству також співслужили архієпископ Яготинський Серафим, єпископ Ірпінський Климент, а також духовенство столиці.

Після читання Євангелія владика Антоній звернувся до віруючих з архіпастирським словом.

Після відпусту митрополит Антоній привітав усіх присутніх з Різдвом Христовим, а також подякував владиці Серафиму, ігумені Єлизаветі і сестрам за їхні труди у святій обителі.

У 1861 р. єпископ Серафим (Аретинській, настоятель Михайлового Золотоверхого монастиря 1859-1865 рр.) благословив відкрити у Феофанії скит від Михайлівського монастиря і доручив облаштування обителі досвідченому подвижникові благочестя ігуменові Воніфатію (Виноградському). Трудами старця і перших насельників був відновлений дерев’яний храм, побудовані келії для братії, готель, а також необхідні господарські споруди. Знаючи день свого відходу, старець Воніфатій склав духовний заповіт братії і замість себе поставив скитоначальником схіігумена Іринарха, який управляв обителлю ще 30 років. Заповіт старця Воніфатія полягало у проханні постійного читання Псалтиря, звершення щоденної служби, богоугодного горіння незгасних лампад та прийняття бідних. На сьогоднішній день, за заповітом старця Воніфатія, монастир у Феофанії годує паломників і всіх нужденних.

23 грудня 2010 р. Священний Синод Української Православної Церкви, що проходив під головуванням Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Володимира в Свято-Успенській Києво-Печерській Лаврі, розглянув житіє, труди, подвиги, чудеса і, взявши до уваги народне шанування ігумена Воніфатія (Виноградського), благословив зарахувати ігумена Воніфатія до лику місцевошанованих святих Київської єпархії (журнал № 39).

Більше фото>>>

kdais.kiev.ua

 

 

Владика Николай привітав Митрополита Онуфрія з Різдвом Христовим та передав поздоровлення від Білогордської пастви

8 січняввечері, архієпископ Білогородський Николай відвідав Свято-Успенську Києво-Печерську Лавру, зокрема владика помолився на Великій вечірні у Трапезному храмі преподобних Антонія і Феодосія, яку очолив Предстоятель Української Православної Церкви Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Онуфрій у співслужінні духовенства Київської єпархії.

Після завершення вечірні намісник Києво-Печерської Лаври митрополит Вишгородський і Чорнобильський Павел зачитав Різдвяне послання Предстоятеля Української Православної Церкви, після чого до Блаженнішого владики зі словами привітання звернувся керуючий справами УПЦ митрополит Бориспільський і Броварський Антоній.

Наприкінці привітання Блаженніший владика роздав усім присутнім подарунки, а хористи Митрополичого, академічного та дитячого хорів Києво-Печерської Лаври виконали різдвяні колядки.

Перед початком богослужіння владика Николай привітав Митрополита Онуфрія зі святом та передав поздоровлення від ввіреної йому Білогордської пастви.

church.ua

Різдвяні богослужіння у нашому кафедральному храмі (Фото, Відео)

У день свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, архієпископ Білогородський Николай очолив святкові Різдвяні богослужіння у своєму кафедральному храмі.

При всьому значенні і винятковості свята Різдва Христового, відзначати його у Християнській Церкві почали не відразу. Сама подія Різдва Христового - Боговтілення - шанувалося усіма християнами завжди, але чин свята, як і його дата, вироблялися поступово. Спочатку Різдво Христове не святкувалося окремо взагалі, а потім його святкування почали звершувати в один день із Хрещенням Господнім (нині відзначається у Православній Церкві 6 січня за старим і 19 січня за новим стилем).

Вперше відокремлене було свято Різдва Христового від Хрещення в Римській Церкві у першій половині IV століття, за переказами - за часів правління папи Юлія. В одному римському календарі, складеному не пізніше 354 року, під датою 25 грудня вже позначено: День Народження Христа у Віфлеємі.

6 січня ввечерінапередосвята владика Николай у співслужінні настоятеля храму протоієрея Вячеслава Лазорика, протоієрея Анатолія Кузьміча та протодиякона Вадима Бурдейного очолив велике повечір'я та утреню.

Нічну божественну літургію очолив протоієрей Анатолій Кузьміч, за богослужінням було прочитане Різдвяне привітання архієпископа Білогородського Николая,возлюбленим у Господі пастирям, високошанованій владі білогородки, боголюбивим мирянам.

ФОТО>>>

Пізню Божественну літургію святителя Іоанна Златоуста очолив архієпископНиколай.

Його Високопреосвященству співслужили настоятель храму протоієрей Вячеслав Лазорик та протодиякон Вадим Бурдейний.

Після читання Євангелія владика зачитав Різдвяне послання Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія.

На завершення відбувся святковий концерт, який приготували вихованці недільної школи.

Цього дня з благословення владики дитячий та дорослий хор нашого храму співаючи колядки вітав жителів села зі святом Різдва Христового.

БІЛЬШЕ ФОТО>>>

Видео матушка Людмила Лазорик

 

 

Богослужіння у день свята Хрещення Господнього

19 січня, день свята Хрещення Господнього, архієпископ Білогородський Николайзвершить Божественну літургіюу Свято-Михайлівському храмі с. Білогородка. Владиці співслужили клірики храму.

Після заамвонної молитви владика  звершив чин великого освячення води, після чого владика окропивусіх присутніх святою водою та благословив бажаючих на купання.

Напередодні ввечері владика Николай звершив велике повечір’я та утреню.

 

 

Більше фото>>>

  • Благочинний храмів Білогородського округу Київської єпархії протоієрей Вячеслав Лазорик
  • тел. +38(097)-68-23-569
  • xram.com.ua@gmail.com
  • Богослужіння звершуються у Свято-Миколаївському храмі села Білогородка (Хутір Дальній яр, вул Лебедина 11)
  • від ст. м "Академмістечко" маршрут №796 "Київ-Боярка"
  • від ст. м "Виставковий центр" маршрут №374 "Київ-Білогородка"