СВЯТО УСПІННЯ ПРЕСВЯТОЇ ВЛАДИЧИЦІ НАШОЇ БОГОРОДИЦІ І ПРИСНОДІВИ МАРІЇ

28 серпня, у день свята Успіння Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії, архієпископ Білогородський Николай у співслужінні храмового духовенства звершив святкову Божественну літургію у Свято-Михайлівському храмі с. Білогородка.

Свято Успіння, ймовірно, виникло в Єрусалимі. Проте Етерія - відома паломниця святими місцями кінця IV століття - у своєму щоденнику ще не згадує про це свято. Можна припустити, що свято Успіння було встановлене після подорожі Етерії, проте не пізніше V століття, оскільки у VI воно стало відоме всюди; святий Григорій Турський є першим свідком святкування Успіння на Заході, яке спочатку відзначалося тут у січні. За часів імператора Маврикія (582-602 рр.) вже остаточно встановлено дату святкування Успіння - 15 серпня (28 серпня за новим стилем). До його святкування віруючі готуються протягом двотижневого посту, що називається Успенським. Вважається, що він виник у п'ятому столітті, проте як загальноцерковний він був встановлений на Константинопольському соборі 1166 року.

Після Євангельського читання владика звернувся до вірян зі словом проповіді.

Слухати проповідь після Євангельського читання>>>

По закінченні Божественної літургії звершили молебень перед початком нового навчального року та благословили діток на навчання.

БІЛЬШЕ ФОТО>>>

Неділя 9-та після Пятидесятниці

21 серпня, в неділю 9-ту після Пятидесятниці, Божественну літургію у нашому храмі очолив настоятель протоієрей Вячеслав Лазорик у співслужінні протоієрея Анатолія Кузьміча, ієрея Андрія Овдієнка та протодиякона Вадима Бурдейного.

За короткий час Господь здійснив перед своїми учнями три чуда: наситив п'ять тисяч чоловік п'ятьма хлібами, ходив по воді, як по суші, за його словом апостол Петро зробив те саме. Господь звершив це для того, щоб навчити учнів своїх, а через них і нас вірувати в Нього як в Сина Божого. Господь знає, що віра в Нього найголовніша і найважливіша на землі. Апостолам потрібна була віра, щоб навчити вірувати в Бога всіх людей. Людям необхідна віра тому, що, тільки маючи віру в Бога, можна спастися.

БІЛЬШЕ ФОТО>>>

День пам'яті засновниці Київської Введенської обителі преподобної матері Димитри

21 серпня, в день 1-го і 2-го перенесення в обитель мощей преподобної матері Димитри, святкову Божественну літургію c благословення Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія звершили архієпископ Білогородський Николай, епископ Бородянський Варсонофій, епископ Васильківський Миколай та намісник монастиря єпископ Фастівський Даміан у співслужінні братії обителі, а також духовенства Київської єпархії.

Преподобна Димитра мирно почила 9/22 березня 1878 в Санкт-Петербурзі, в день пам'яті Сорока Севастійських мучеників, воїнів Христових. За розпорядженням митрополита Ісидора вона була тимчасово похована в Олександро-Невській Лаврі, в «наметі» при Федоровской церкви. 8/21 серпня 1878 тіло матінки Димитри було перевезено з Санкт-Петербурга до Києва і поховано, згідно з її передсмертного побажанню, в Введенській громаді, в нижньому храмі-усипальниці. 16 вересня (за новим стилем) 1960, після закриття Введенського монастиря, мощі матінки Димитри були перенесені з храму і перепоховані на Звіринецькому кладовищі. 8/21 серпня 1996 року, з благословення Блаженнішого Володимира, Митрополита Київського і всієї України, і дозволу влади міста відбулося набуття мощей матінки Димитри та їх повернення з Звіринецького кладовища в обитель.

По завершенні Літургії перед мощами преподобної Димитри, був відслужений молебень з акафістом і звершений хресний хід навколо обителі.

Більше фото >>>

СВЯТО ПРЕОБРАЖЕННЯ ГОСПОДА БОГА І СПАСА НАШОГО ІСУСА ХРИСТА

18 серпня, напередодні свята Преображення Господа Бога і Спаса нашого Іісуса Христа, святкову всеношну у нашому храмі очолив архієпископ Білогородський Николай.

Свято Преображення Господнього існувало вже в IV ст., про що свідчать повчання і слова Єфрема Сіріна й Івана Золотоустого. Мати Костянтина Великого, свята рівноапостольна Єлена, побудувала на горі Фавор храм на честь Преображення, зруйнований у XII ст. Салах-ад-діном. Піснеспіви на честь свята були написані Іоанном Дамаскином і Космою Маюмським (VIII ст.). Від VI ст. це свято урочисто святкується у Східній Церкві під назвою «Господнього Преображення».

Наступного дня, 19 серпня, владика звершив святкову Божественну літургію. Владиці співслужили: настоятель храму протоієрей Вячеслав Лазорик, протоієрей Анатолій Кузьміч та протодиякон Вадим Бурдейний.

Після прочитання Євангелія владика Николай виголосив проповідь, розповівши зокрема про суть сьогоднішнього свята.

По завершенні богослужіння владика освятив виноград та інші плоди нового урожаю.

БІЛЬШЕ ФОТО>>>

Неділя 8-ма після Пятидесятниці, Винесення чесних древ Животворящого Креста Господнього

14 серпня, в неділю 8-му після Пятидесятниці, Винесення чесних древ Животворящого Креста Господнього, деньпам’яті старозавітних мучеників Маккавеїв, архієпископ Білогородський Николай звершив Божественну літургію у Свято-Михайлівському храмі с. Білогородка.

Владиці співслужили настоятель протоієрей Вячеслав Лазорик, протоієрей Анатолій Кузьміч та протодиякон Вадим Бурдейний.

Після прочитання Євангелія владика Николай виголосив проповідь.

По завершенні богослужіння владика звершив чин малого освячення води та по традиції освятив мед нового збору.

У грецькому часослові 1897 року так пояснюється походження цього свята: "Унаслідок хвороб, що дуже часто бували в серпні, спрадавна затвердився в Константинополі звичай виносити Чесне Древо Хреста на дороги й вулиці для освячення місць і у відразу хвороб.

Напередодні (31 липня), його виносили з царської скарбниці, та покладали на святій трапезі Великої церкви (на честь Святої Софії - Премудрості Божої).

Із цього дня й до Успіння Пресвятої Богородиці, служили літії по всьому місту, а потім Чесне Древо віддавалося для поклоніння народові. Це і є Винесення Чесного Хреста".

У Руські Церкві це свято по'єдналося із спогадом Хрещення Русі 1 серпня 988 року. В "Оповіді дієвих чинів святої соборної і апостольської великої церкви Успіння", складеному в 1627 році по велінню Патріарха Московського і всього Русі Філарета, дається таке пояснення свята 1 серпня: "А на винесення в день Чесного Креста буває хід освячення заради водного і просвічення заради людского, по всім містам і селам".

Звістка про день Хрещення Русі збереглася в хронографіях ХVI століття: "Крестіся князь великий Володимир Київський і вся Русь серпня 1 день". За прийнятим нині Роською Церквою чином мале освячення води звершується до або після літургії. Разом з освяченням води звершується освячення меду. З цього дня благословляється вживати мед нового збору.

БІЛЬЩЕ ФОТО>>>